וועדת הסדרת המאחזים: לראשונה הוגש בקשה ממשרד רוה"מ לתקצוב ההסדרה

איתי גדסי No Comments on וועדת הסדרת המאחזים: לראשונה הוגש בקשה ממשרד רוה"מ לתקצוב ההסדרה

כבר למעלה משנה שפועלת הוועדה להסדרת האחזים ביו"ש | המדובר הוא בלמעלה: מ-3000 משפחות ו-70 מאחזים ללא חשמל ומים מסודרים, המחכים שהמדינה תסדיר את עניינם | נציג האוצר הפתיע וחשף: משרד רוה"מ לראשונה הגיש בקשה למימון ההסדרה וכבר הוקצו 5 מיליון ש"ח ותקנים

צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדיון בוועדת הפנים בנושא הסדרת המאחזים, ביוזמתם של ראש שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח״כ יואב קיש (הליכוד) וח״כ בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי), הודיע נציג האוצר כי לראשונה מאז הקמת צוות ההסדרה הגיש משרד רוה״מ לאוצר בקשת תקצוב לועדה. בנוסף התקבלה הצעת החלטה הקוראת להסדרת המאחזים באופן מידי

ההחלטה להסדרת ההתיישבות של 3000 משפחות הגרות ב-70 ישובים, חלקם ללא כבישי גישה, תחבורה ציבורית, קווי מים וחשמל, מגובה בדו״ח אדמנוד לוי ולאחרונה בדו״ח זנברג.

על פי הצעת ההחלטה בדיון בוועדת הפנים נקבע כי הועדה רואה בהסדרת הישובים הצעירים (המאחזים) חובה אזרחית ומשימה לאומית מהמעלה הראשונה וכי יש לקדם הפעלת צוות ההסדרה בראשות פנחס וולרשטיין ע״פ החלטת הקבינט.

נציג אגף התקציבים במשרד האוצר אורי דביר הפתיע במהלך הדיון ואמר: כי רק כעת יותר משנה לאחר החלטת הקבינט פנו ממשרד רה״מ פנו וביקשו לבצע את העברת התקציב והתקנים בסך חמישה מיליון ש״ח כאשר ההעברה התקציבית מחכה לאישור ועדת הכספים בדיון הקרוב. נציג המנהל האזרחי אורי מנדס ציין כי עד כה אף תקן לא אויש.

מי שנעדר מהדיון באופן מפתיע היה ראש צוות ההסדרה פנחס וולרשטיין כאשר גורמים בדיון העריכו כי זאת לאחר קבלת הוראה בעניין.

בהחלטה הסופית מציינת הוועדה את דאגתה מהימשכות הליכי הקמתו של צוות ההסדרה כפי שהוחלט בקבינט, ומהעדר עבודת-הסדרה אינטנסיבית.

לדברי הועדה המצב הנוכחי בו התושבים ממשיכים להיות מקופחים ומאויימים בהריסה ופינוי אינו מתקבל על הדעת.

הועדה קראה לממשלה להחליט לאלתר על הכנת רשימה מיידית של ישובים ושכונות המיועדים להסדרה, ולקבוע כי ישובים אלו יהיו בתחתית סדר העדיפויות להריסה, כאשר בנוסף המועצות האזוריות שבמסגרת הליך ההסדרה ישובים יכנסו לשטח השיפוט שלהן – יורשו לספק לישובים אלה את מלוא השירותים המוניציפליים והתשתיות.

הועדה אף קראה לממשלה לאפשר ליו״ר צוות ההסדרה פנחס וולרשטיין למנות אנשי מקצוע מן השורה הראשונה ע״מ לבצע את העבודה ללא מגבלות על גוסה התקנים.

עוד קראה הועדה לממשלה לבצע בתוך החודשיים הקרובים הסדרה מדינית של כל הישובים שלא ניתן להסדיר אותם כשכונות של ישובים ותיקים. בסיום הדיון ביקש יו״ר הועדה ח״כ יואב קיש לקבל מענה מהממשלה לדרישות הוועדה בתוך שבועיים מהיום.

יו״ר ועדת הפנים ויו״ר שדולת א״י ח״כ יואב קיש: הממשלה האחרונה עוסקת בהסדרה וזו זכות גדולה. עברנו תקופות שבהן התשובות לשאלות בבגץ היו מתחמקות והיום המצב שונה לחלוטין. היום מדברים על הסדרה כשמדובר באדמות מדינה.

ישנה כוונה ברורה להסדרת 70 ישובים שהייתה התייחסות לגביהן בדוח השופטת זנדברג. שמענו את הדברים והצגנו לממשלה דקישה חד משמעית לסיים את המצב. אני מבקש מהממשלה לתת לנו תשובות בתוך שבועים״

יו״ר שדולת א״י ח״כ בצלאל סמוטריץ: ״אי אפשר להשאיר אנשים סלתא ושמנה במשך שנים בחוסר ודאות. עלינו לפתוח אחד אחד את הישובים המדוברים ולהציג את סל הפתרונות. אין שום הצדקה שחצי מיליון אזרחים יתנהלו כמו רפובליקת בננות. צריך להגיע לפתרונות ולא להמשיך בדיבורים״.

יו״ר הכנסת ח״כ יולי אדלשטיין הגיע לדיון גם כן ואמר: ״תפקידו של הבית הזה למצוא פתרונות של חקיקה להסדרת ההתיישבות. קמה ועדה, כבר שנה וחודשיים ששום דבר לא קרה עם זה. אני חושב שמתפקידו של הבית הזה הוא לפקח, אם אין כוונה להקים את הוועדה הזאת אז צריך להגיד חברים טעינו. אני מבקש שהוועדה הזאת תמשיך ותפקח ותדרוש תשובות ברורות בנושא הזה״.

יו״ר מועצת יש״ע חננאל דורני אמר: ״דוח ועדת זנדברג נתנה מספר כלים להסדרה, אההסדרה היא לא רק להסדיר את הקיים אלא גם את העתיד״



0 תגובות